NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven

Klanten die een beleggingsverzekering hebben afgesloten bij Nationale-Nederlanden hadden voor het zetten van de handtekening alle informatie moeten krijgen.

Dat staat in een zwaarwegend advies van de advocaat-generaal aan het Europese Hof van Justitie, zegt een woordvoerder.

De zaak bij het hof draait om een individuele klant die meende dat hij bij het afsluiten van zijn woekerpolis niet alle kosten te horen heeft gekregen.

Het Kifid oordeelde al eerder dat de klanten niet goed geïnformeerd waren over de voorwaarden en de kosten. De advocaat-generaal is het nu met het klachteninstituut eens. Het hof doet over een paar maanden definitief uitspraak.

NN heeft in het verleden rond de 690.000 van dergelijke beleggingsverzekeringen verkocht. De verzekeraar heeft al verschillende claims aan de broek gekregen vanwege de woekerpoliszaak. Afgelopen dinsdag kondigde stichting Woekerpolisproces aan per polis een claim neer te leggen van 6.000 euro.

In een reactie zegt NN er alles aan te doen om de gedupeerde klanten bij te staan. "Wij hebben altijd voldaan aan de geldende regels over informatievoorziening", zegt een woordvoerder. "Echter zijn de standaarden en producten nu wel aangepast aan nieuwe regels."

Bron: nu.nl